Harold  van der  Zant 

Adres
  Carel Fabritiuslaan 10
Postcode
  2343 Sg
Woonplaats
  Oegstgeest
Telefoonnummer
  06 39 41 80 61
Telefoonnummer
 
Bedrijfsnaam
  Z” Financieel Organisatieadvies, Interim- en Verandermanagement
E-mail adres
  Zo@vanderzantorganisatieadvies.nl
Geslacht
  M


CV gegevens

Titel CV
  Harold van der Zant
 
Samenvatting
 

 

Ik ben een gedreven interim-manager met veel energie en doorzettingsvermogen. In de omgang ben ik vriendelijk, diplomatiek en open. Ik helpt graag bij het op gang brengen van de onderlinge samenwerking en ben hierin kritisch en oplossingsgericht. Werkzaamheden rond ik graag goed af op basis van gecalculeerde risico’s en ben hierbij perfectionistisch en analytisch.

Vaardigheden
·         (Schade) Verzekeringen
·         Projectontwikkeling
·         FMCG
·         Leiding geven
·         Voeren van (sub)administraties
·         Begeleiden samenstelling en goedkeuring jaarrekening
·         Planning & Control cyclus
·         Opzetten en uitvoeren van (financiële) managementrapportages
·         Procesmanagement
·         AOIC
·         Premieprolongatie
·         Verslagstaten DNB
·         Risk en Compliance management
·         SOx
·         Bestuurservaring (sociale partners)
·         Projectleider en medewerker
·         PRINCE2
·         IFRS
·         Bedrijfsovername; Due Dilligence
·         Contract en verplichtenadministratie
·         Adviseren met betrekking tot reorganisaties, OR vraagstukken en implementatie daarvan
·         Opstellen van investering- en financieringsvoorstellen
·         Business analyse
 
Opleidingen
·         Msc. Business Administration – Erasmus universiteit
·         HOFAM (FinancieelAdministratiefManagement) – NIVE
·         HEAO Bedrijfseconomie en Fiscale Economie – HEAO – Den Haag
2009
2003
1996
 
Trainingen
·         Datawarehouse training ProClarity
·         Verzekeringskennis voor de financiële kolom , N IVE
·         Cursus Physieke Distributie Drankenhandels
2007
2006
2002
 
Automatiseringskennis
Financiële pakketten
·         SAP
·         FIS2000
·         Exact
·         Microloon
Algemene softwarekennis
·         Excel
·         Word
·         Powerpoint

 
Ervaringen
 

 




Werkervaring
 
 
Opdracht
Opstellen Extern Fraudebeleid
Organisatie
OWM SAZAS uitgevoerd door Achmea
Periode
05-2009/11-2009
Werkzaamheden
Opstellen van een adviesrapport voor de opzet van het externe fraudebeleid voor de Onderlinge Waarborgmaatschappij SAZAS. 
 
 
Functie
Senior Business Controller Verzekeren
Organisatie
Achmea
Periode
03-2006/05-2009
Werkzaamheden
Optimaliseren en begeleiden van het jaarrekeningtraject.  Opzetten, implementeren en beheren van de planning & control cyclus en interne en externe (financiële) managementrapportages en begrotingen. Analyse jaarlijkse premieprolongatie en de verslagstaten aan de DNB. Lid van het Management Team. Verantwoordelijke voor de afdeling procesmanagement en het beschrijven, vastleggen en verbeteren van de beheersing van de verzekeringsprocessen. Implementeren van en uitvoering geven aan het Achmea risico, fraude en compliancemanagement op basis van SOx. Opstellen van (financiële) beleidsnotities en offertes ten behoeve van de opdrachtgevers; sociale partners. Opstellen en implementeren van reorganisatieplannen en OR adviesaanvragen. Verantwoordelijk voor de inrichting van de afdeling Product Management en Business Control met acht medewerkers.
 
 
Functie
Controller
Organisatie
William Properties B.V.
Periode
10-2004/03-2006
Werkzaamheden
Aansturen van de Financiële administratie (twee medewerkers). Optimalisatie en begeleiden van het jaarrekening- en consolidatietraject van 70 BV’s. Omzetten jaarrekeningen naar IFRS-standaard. Herinrichten financieringsstructuur. Opzetten, implementeren en beheren van de interne en externe financiële en managementrapportages, liquiditeitsprognoses en begrotingen. Opzet contract- en verplichtingenadministratie en besluitvormings- en fasedocumenten voor ontwikkelprojecten. Optimalisatie Ontwikkelprocessen en de AOIC. Ondersteuning en advisering ontwikkelmanagers bij investeringskostenopzet en beoordeling projecten op voortgang, financiën en risico’s. Begeleiden overname door Fortis Vastgoed Ontwikkeling; cijfermatige deel verkoopmemorandum, inrichting en beheer van de data room ten behoeve van de due dilligence.
 
 

Functie
Bedrijfsadviseur
Organisatie
Heineken
Periode
05-2003/10-2004
Werkzaamheden
Opstellen van marktanalyses, haalbaarheidsonderzoeken en waardebepalingen van horeca exploitaties, ten behoeve van de RvB, Banken, horeca exploitanten, projectontwikkelaars en gemeenten. Vaststellen en implementeren procesoptimalisatie bij investeringsaanvragen en adviestrajecten. Uitvoeren van Business analyses. Uitvoeren van financiële en proces audits op het gebied van investeringen.

 
Functie
Regio Controller
Organisatie
Heineken
Periode
11-2000/05-2003
Werkzaamheden
Aansturen van de gehele financiële groothandels administratie van twaalf medewerkers. Opstellen en beoordelen van horeca financierings- en investeringsvraagstukken. Opzetten en beheren van de planning & control cyclus en de managementinformatie. Beschrijven en verbeteren van het proces van financierings- en investeringsaanvragen. Als lid van het Managementteam formuleren van het algemeen beleid en opstellen cijfermatige planningen. Opstellen en implementeren van reorganisatieplannen en OR adviesaanvragen.
 
 
Functie
Hoofd administratie bouwbureau
Organisatie
Heineken (Detacheringsovereenkomst Randstad Projecten bv)
Periode
10-1998/11-2000
Werkzaamheden
Leiding geven aan een team van drie medewerkers. Inrichten en uitvoeren van de interne (financiële) rapportage. Opstellen van een reorganisatieplan.
 
 
Functie
Hoofd administratie
Organisatie
Acquest Consultancy
Periode
05-1998/10-1998
Werkzaamheden
Uitvoeren van de dagelijkse administratie alsmede de projecten-, personeels-, en salarisadministratie. Doen van aangiftes loon- en omzetbelasting. Samenstellen en optimaliseren van de interne en externe financiële rapportages. Leidinggeven aan één medewerker
 
 
Functie
Claim behandelaar
Organisatie
Pensioen en UitkeringsRaad
Periode
08-1997/05-1998
Werkzaamheden
Verwerken en beoordelen van uitkeringsaanvragen.
 
 
Functie
Assistent accountact
Organisatie
Deloitte & Touche
Periode
11-1996/08-1997
Werkzaamheden
Uitvoeren van gegevens- en organisatiegerichte controles en het beschrijven van de administratieve organisatie.
 
 
Functie
Assistent Operations
Organisatie
Bols International
Periode
10-1991/11-1996
Werkzaamheden
Opstellen verkoopplanningen ten behoeve van regiodirecteuren. Het, in samenspraak met afnemers, coördineren en afwikkelen van de internationale orderlogistiek inclusief het debiteurenbeheer. Verzorgen en verzenden van documenten t.b.v. het verkrijgen van goederen en verzorgen van de maandelijkse accijns- en omzetbelasting aangiften.
 
Functies
  Controller,Adviseur,Projectmanager,Procesmanager,Riskmanager,Consultant,CFO,Projectmedewerker
 
Opleidingsniveau
  WO
 
Specialisme
  SAP,Exact,IFRS/Dutch GAAP,SOX,Prince II,ABC,Excel/Access
 
Werk ervaring vanaf
  1991
 
Uurtarief
  € 85
 
Beschikbaar
  Ja
 
Beschikbaar vanaf
 
 
Aantal uren beschikbaar
  32-40
 
Bedrijfstakken
  Financi√ęle dienstverlening,FMCG,Handel,Vastgoed en bouw,Zakelijke dienstverlening
 
Regio
  Westen van Nederland