Drs. Herman    Caron 

Adres
  Pegasusstraat 83
Postcode
  2024 VP
Woonplaats
  Haarlem
Telefoonnummer
  06-53796245
Telefoonnummer
 
Bedrijfsnaam
  Pandora Consultancy & Interim management
E-mail adres
  h.caron@pandoraconsultancy.nl
Geslacht
  M


CV gegevens

Titel CV
  CV Interim professional Herman Caron
 
Samenvatting
  Financieel interim manager met ruime ervaring in planning en control Kennisgebieden: Change management, performance measurement, management accounting, planning & control, budgeting & reporting, audit, coaching, governance, kostentoerekening, procesoptimalisatie, project management, reorganisatie, verbeteringstrajecten, compliance, COSO, forecasting. Werkervaring in de sectoren: Levens- en schadeverzekeringsbedrijf, (investment)banking, print, e-business, zorg, zakelijke dienstverlening, welzijn.
 
Ervaringen
  SAMENVATTING VAN DE VAARDIGHEDEN • Aansturen, coachen en beoordelen van 10 medewerkers; • Nieuwe medewerkers (vast en tijdelijk) aantrekken; • Opzetten, verbeteren en implementeren van de planning & control processen en bijbehorende instrumenten, zoals o Rapportagemodellen o Financiële prognoses o Financiële projectcontrol o Begrotingsmodellen o control- en financiële sturingsinstrumenten / KPI’s • Opleveren van de periodieke financiële rapportages; • Sparringpartner voor MT, Directie en Raad van Bestuur; • Doorlichten en verbeteren van de interne beheersing d.m.v. implementatie risico management methodologie (COSO framework) en het opzetten en/of verbeteren van de AO/IC; • Opzetten en inrichten van financiële administraties, zodat deze de informatie kunnen leveren, die nodig zijn voor de besturing van de organisatie door het management; • Verantwoordelijk voor het verzorgen van jaarrekeningen; • Gesprekspartner voor interne en externe accountants; • Uitstekend spreken en schrijven van de Engelse taal; Redelijk spreken van de Duitse en Franse taal. EEN GREEP UIT DE PROJECTEN 2009: Medewerker Third party accounting & reporting, ING Investment Management Europe Ondersteunen van de afdeling Institutional Clients Accounting bij de internal audits van de net asset values van de institutionele klanten. Verbeteren van de aanpak en uitvoering van de internal audits door het schrijven van een best practice controle werkprogramma. 2008: Manager Financial Administration & Reporting, ING Real Estate Bij de stafafdeling Corporate Control & Reporting. Aansturen van 10 FTE’s in de afdelingen Crediteurenadministratie, Reporting en Backoffice Treasury. Focus op people management. O.a. vaststellen van persoonlijke BSC’s en halfjaar functioneringsgesprekken. Daarnaast coaching en herstructureren van de werkzaamheden van medewerkers. Implementeren van een nieuwe inkoopprocedure en wijze van factuurafhandeling. 2007: Project consultant, Atradius (voorheen NCM) Ondersteunen van de conversie en migratie bij de implementatie van het nieuwe wereldwijde consolidatie – en rapportagesysteem bij een van de grootste schade(her)verzekeraars van export ter wereld. Linking pin tussen business en IT consultants. 2007: Project controller, ING One FAR Programma Onder andere opstellen van maandrapportages. Ondersteunen van Programma manager als Program management officer. One FAR was één van de grootste programma’s van de ING in 2007, dat het nieuwe grootboek en rapportagesysteem voor de bank en verzekeringslabels in Nederland en België implementeerde. 2006: Group controller, Atradius (voorheen NCM) Procesverbetering van de planning & control cyclus in de concernholding. Beschrijven en verbeteren van de maandelijkse en kwartaalrapportage processen. Implementeren van nieuwe werkwijzen. De afdeling Group Control Reporting door een internal audit heen geloodst. 2005: Business controller, Cordares Levensverzekeringen (voorheen SFB) Inhoudt geven aan deze nieuwe functie. Adviseren en ondersteunen van het Levenbedrijf, de directie en het MT. Implementatie product Levensloop en nieuwe polisadministratie begeleid. Doorlichten en verbeteren van de interne beheersing d.m.v. implementatie risico management methodologie en verbeteren AO/IC. Verzorgen van de jaarrekening 2005. 2004: Hoofd administratie/controller, Vrouwenopvang Amsterdam Opzet van een nieuw rapportagemodel (maandcijfers) en het verbeteren AO/IC. Verzorgen van de begroting 2005 en de jaarrekening 2004. Volledig herinrichten van de financiële administratie zodat deze aansluit bij de informatiebehoeften van het management, de directie en subsidieverstrekkers. 2003: Beleidsmedewerker Bedrijfseconomische Zaken, Stichting IJlanden Coördineren van de begrotingscyclus, het ontwikkelen van control instrumenten, verbeteren van de managementinformatie en optimalisatie van de financieringsstructuur. 2002: Reporting analyst bij Gilson International Opzetten en verbeteren van de rapportagemethodiek om het inzicht van het management in de business te verhogen. Ontwikkelen van efficiëntere rapportages met behulp van business intelligence software. 2001: Projectleider, Alpinvest Partners (voorheen NIBC Private Equity) Het overzetten van een investeringsportefeuille van deelnemingen met een waarde van EUR 600 miljoen bij NIBC Bank NV te Den Haag naar NIBC Private Equity te Amsterdam. Dit betrof zowel de product- als financiële administratie van zo’n 100 investeringen in niet-beursgenoteerde bedrijven in Nederland en België in 8 administraties. 2000: Business Controller, VNU Business Publications Opzet van een goede business control van de internet- en printactiviteiten, financiële rechterhand van het MT, de verantwoordelijke uitgever en de managers. Opzetten eBusiness raportages. 1999: Business controller, Oracle Education Als business controller verantwoordelijk voor de diverse rapportages. 1995 – 1998: Financial Accountant, PWC (voorheen Coopers & Lybrand NV) Deelnemen aan interim-controles voor de jaarrekening bij diverse bedrijven en instellingen in verschillende sectoren. Daarnaast het zelfstandig verzorgen van controles in het kader van de jaarrekening.
 
Functies
  Controller,Adviseur,Projectmanager,Procesmanager,Consultant,Finance Manager,Hoofd administratie,Projectmedewerker
 
Opleidingsniveau
  WO
 
Specialisme
  IFRS/Dutch GAAP
 
Werk ervaring vanaf
  1995
 
Uurtarief
  € 80
 
Beschikbaar
  Ja
 
Beschikbaar vanaf
  06/04/2009
 
Aantal uren beschikbaar
  36
 
Bedrijfstakken
  Overheid,Gezondheidszorg/welzijn,Zakelijke dienstverlening
 
Regio
  Noord-Holland,Zuid-Holland,Utrecht