drs Frank    Raymakers rm

Adres
  Pegasusstraat 22
Postcode
  2024VR
Woonplaats
  Haarlem
Telefoonnummer
  06-15385975
Telefoonnummer
 
Bedrijfsnaam
  INTERIM4U
E-mail adres
  frank@interim4u.nl
Geslacht
  M


CV gegevens

Titel CV
  Financieel interim manager met ruime ervaring in de Vastgoed sector
 
Samenvatting
 

Financieel interim manager met ruime ervaring in de Vastgoedsector

Kennisgebieden:
Change management, fast close, performance measurement, management accounting, activity based costing, planning & control, budgeting & reporting, audit, coaching, fusie, governance, budgeting & reporting, kostentoerekening, procesoptimalisatie, project management, reorganisatie, verbeteringstrajecten.

Werkervaring in de sectoren:
financiele dienstverlening, FMCG, ICT, onderwijs, transport, vastgoed, zakelijke dienstverlening, zorg. 

Bekijk mijn CV video: http://www.interimklik.nl/area/home/page/details_cv/pp/home/id/50
 

 
Ervaringen
 


Sinds 2004 zelfstandig interim manager.

Program Controller /Project Manager
ING Real Estate Vastgoed
Opzetten project administratie en project control bij een wereldwijd ICT programma binnen ING Real Estate, implementeren van een kosten allocatie model, beoordelen investering en projectvoorstellen en adviseren management en directie.

Hoofd Finance & Control
de Alliantie Gooi en Vechtstreek Vastgoed
Adviseren/sparren directie en management, leiding geven aan de afdeling Finance & Control, optimaliseren van de huidige management rapportages, werven nieuwe medewerkers, eindverantwoordelijk voor de planning & control cyclus, meerjaren begroting, jaarrekening traject, interne control en basis leggen toekomstige afdelingsstructuur.

Senior Consultant
INHOLLAND Onderwijs
Uitvoeren van een audit op de planning & control binnen INHOLLAND, de directeur adviseren over mogelijke verbeteringen en coachen van de controller om de verbeteringen te realiseren.

Projectmanager / Projectleider Fast Close en Magnitude
Delta Lloyd Financiële dienstverlener
Leiding geven aan 2 projectteams van in totaal 14 medewerkers. Project Fast Close heeft gezorgd voor het sneller opleveren van de maand- kwartaal- en jaarrapportage van de divisie Delta Lloyd Verzekering. Van de 20e naar de 7e werkdag. Als projectleider van Magnitude verantwoordelijk voor de implementatie van het consolidatie pakket Magnitude.

Senior Consultant/Projectcontroller
Saenwonen en De Woonmij Zaanstad Vastgoed
De directies adviseren over haar commerciële activiteiten, de toekomstige heffing van vennootschapsbelasting en de daarbij gewenste organisatiestructuur (BBSH). Daarnaast het verzorgen van bedrijfseconomische analyses van investeringsprojecten.

Manager Financieel Economische Zaken
Woningcorporatie Rochdale Vastgoed
Leidinggegeven aan een afdeling van 10 personen. Lid van het Management team en eindverantwoordelijk voor o.a. de financiële administratie, de planning & control cyclus en het beoordelen van investeringsprojecten. De afdeling is in enkele maanden veranderd van een aanbod naar een vraaggerichte afdeling, waarbij de klant centraal staat.

Interim Professional
YACHT Finance, Amsterdam Zakelijke dienstverlening jul 99 t/m jul 03
Via Yacht de volgende opdrachten vervuld:

Hoofd Planning & Control
Woningcorporatie Patrimonium Vastgoed
Het coördineren van o.a. het begrotingsproces, maand en kwartaalrapportages en het coachen van medewerkers in hun nieuwe rol. Leiding geven aan 5 medewerkers.

Hoofd Planning & Control
Onze Lieve Vrouwe Gasthuis Zorg
Uitvoeren en begeleiden van de reorganisatie van de economische administratieve dienst, vormgeven aan de inrichting van de nieuwe beleidsstaf financiële zaken en het coördineren van o.a. het begrotingsproces, kwartaalrapportages, kostentoerekening (DBC) en herontwerpteam primaire proces. Leiding geven aan 11 personen.

Senior Consultant/Projectleider
De Nederlandsche Bank Financiële dienstverlening
Adviseren en begeleiden van het management bij het invoeren van activity based costing binnen de gehele DNB, ontwikkelen van een abc-model en het overdragen van abc-kennis aan medewerkers binnen de financiële afdeling.

Implementation Manager
Hewlett Packard Consulting ICT
Verantwoordelijk voor de backoffice afdeling, het verbeteren en uitbreiden van het dienstenpakket en de integratie van 2 afdelingen binnen HP. Leiding geven aan 8 personen.

Business Controller
VNU Business Publications Communicatie/Media

Business Analyst
QEK Global Solutions (dochter van ABN-AMRO Lease) Transport

Professional
YACHT, Diemen. Zakelijke dienstverlening

Business Analyst
Hewlett Packard European Customer Care Centre ICT

ROTHMANS COMPANY (nu British American Tobacco)
FMCG okt 92 – jun 99
Bij Rothmans Company de volgende functies vervuld:
- Treasurer Assistant Front Office bij Rothmans Finance
- Projectmanager van de projectgroep Asset Management
- Medewerker Budgetting & Reporting

NEVENACTIVITEITEN

Bestuurslid
The Financial Community
mede oprichter en bestuurslid van The Financial Community, een vereniging van en voor zelfstandige financiële interim professionals.

Eigenaar
http://www.interimklik.nl
Initiatiefnemer van interimklik.nl. Een website voor financiële interim professionals en opdrachtgevers.

 

 
Functies
  Controller,Adviseur,Projectmanager,CFO,FinanceManager
 
Opleidingsniveau
  WO
 
Specialisme
  SAP,Exact,IFRS/Dutch GAAP,Prince II,ABC,BSC,Excel/Access
 
Werk ervaring vanaf
  1992
 
Uurtarief
  € 100
 
Beschikbaar
  Ja
 
Beschikbaar vanaf
  31/08/2010
 
Aantal uren beschikbaar
  32
 
Bedrijfstakken
  Gezondheidszorg/welzijn,Communicatie en media,ICT,Onderwijs en onderzoek,Vastgoed en bouw,Zakelijke dienstverlening
 
Regio
  Noord-Holland,Zuid-Holland,Utrecht